DERIVA URBANA

Derivar implica deixar-se portar pels racons d’un determinat territori. No es tracta de caminar ni de passejar amb un objectiu prefixat, sinó d’experimentar què ens està explicant el territori, ja que una zona (rural o urbana) no només està determinada per uns factors geogràfics sinó per la representació que els seus habitants tenen d’aquesta. Si entenem que l’educació ha d’apropar les persones al seu context per tal de generar sentiments de pertinença i cohesió social, el territori ha d’esdevenir font d’aprenentatge? Per nosaltres? Pels nostres futurs alumnes?

A través d’aquesta Acció Creativa et convidem a submergir-te en un determinat territori (sempre millor acompanyat que sol) i que intentis identificar (en els carrers, en l’activitat comercial, en la gent, en els espais, en les arquitectures, etc ) continguts relacionats amb l’educació (a l’ample).

T’has plantejat mai què t’està explicant la ciutat? I el per què estàs interpretant aquesta informació? És important llegir-la? I relatar-la?