Acció Text 1

COM GUANYAR EL BADGE?

1r nivell

[Badge optatiu]

• A través d’una narració introspectiva (escrita, audiovisual, plàstica...) de com ens està transformant participar en el projecte GESTIONS CREATIVES. S’ha de vincular, com a mínim, a tres accions concretes (1 acció connectada a matèries + 2 accions transversals o efímeres). És imprescindible relacionar aquesta reflexió amb els estímuls proporcionats en aquestes accions (experiències, teories...)

Acredita el badge: Equip Gestions Creatives

 

2n nivell

Vinculat a la matèria PRÀCTICUM I

2n curs. Anual

Per obtenir aquest badge és necessari presentar:

• Una descripció de la implementació de l'Acció i l'argumentació teòrica que hi ha hagut darrere de cada decisió que heu pres per escollir i dissenyar l'Acció (2 fulls o 4 cares). 

Acredita el badge: Tutores Pràcticum I

3r nivell

Vinculat a la matèria PRÀCTICUM II

3r curs. 2n quadrimestre

S’aconsegueix:

i.) Explicitant, de forma articulada amb les aportacions teòriques de les diferents matèries del pla d’estudis, els aprenentatges emergits durant la implementació de l’ACCIÓ (1 full, 2 cares).

ii.) Realitzant l’ITINERARI D’ACCIÓ (veure dossier).

Acredita el badge: Tutors del Pràcticum II

L’acció educativa és una experiència, allò que em succeeix i em transforma. L’educació és obertura, atenció a què li passa a l’altre i també a què ens passa en contacte amb cada altre. L’educació és acció, és relació, és esdeveniment, és transformació. Si volem educar estem exposats a ser educats, de manera que hem d’encarar l’acte educatiu amb aquesta actitud de ser transformats. Cada experiència educativa demana actuar singularment atenent a cada situació concreta, a cada crida del rostre de l’altre, sabent que d’aquesta relació en sortirem un i l’altre transformats. Per tant...

» Viu. L’acció educativa és excepcional, irrepetible i està plena de moments interessants.

» Obre’t. L’educació és obertura a l’altre. No hi ha receptes possibles ni respostes tancades.

» Investiga. L’educació no es pot reduir a un manual d’instruccions.

» Actua. Educar és sentir. No se sent res estant quiet.

» No tinguis por. Els únics que tenen totes les respostes són els que adoctrinen, no els que eduquen.

» Observa. Documenta les teves trobades. Fes fotos. Apunta.

» Equivoca’t. L’error és una invitació constant a la reflexió pedagògica

» Aprèn. Nota les històries que suren al teu voltant.

» Estima. No et mostris indiferent a les demandes dels teus alumnes.

» Gaudeix.