COM GUANYAR EL BADGE?
1r nivell
[Badge optatiu]
• A través d’una narració introspectiva (escrita, audiovisual, plàstica...) de com ens està transformant participar en el projecte GESTIONS CREATIVES. S’ha de vincular, com a mínim, a tres accions concretes (1 acció connectada a matèries + 2 accions transversals o efímeres). És imprescindible relacionar aquesta reflexió amb els estímuls proporcionats en aquestes accions (experiències, teories...)
Acredita el badge: Equip Gestions Creatives
2n nivell
Vinculat a la matèria PRÀCTICUM I
2n curs. Anual
Per obtenir aquest badge és necessari presentar:
• Una descripció de la implementació de l'Acció i l'argumentació teòrica que hi ha hagut darrere de cada decisió que heu pres per escollir i dissenyar l'Acció (2 fulls o 4 cares).
Acredita el badge: Tutores Pràcticum I
3r nivell
Vinculat a la matèria PRÀCTICUM II
3r curs. 2n quadrimestre
S’aconsegueix:
i.) Explicitant, de forma articulada amb les aportacions teòriques de les diferents matèries del pla d’estudis, els aprenentatges emergits durant la implementació de l’ACCIÓ (1 full, 2 cares).
ii.) Realitzant l’ITINERARI D’ACCIÓ (veure dossier).
Acredita el badge: Tutors del Pràcticum II
L’acció educativa és una experiència, allò que em succeeix i em transforma. L’educació és obertura, atenció a què li passa a l’altre i també a què ens passa en contacte amb cada altre. L’educació és acció, és relació, és esdeveniment, és transformació. Si volem educar estem exposats a ser educats, de manera que hem d’encarar l’acte educatiu amb aquesta actitud de ser transformats. Cada experiència educativa demana actuar singularment atenent a cada situació concreta, a cada crida del rostre de l’altre, sabent que d’aquesta relació en sortirem un i l’altre transformats. Per tant...
» Viu. L’acció educativa és excepcional, irrepetible i està plena de moments interessants.
» Obre’t. L’educació és obertura a l’altre. No hi ha receptes possibles ni respostes tancades.
» Investiga. L’educació no es pot reduir a un manual d’instruccions.
» Actua. Educar és sentir. No se sent res estant quiet.
» No tinguis por. Els únics que tenen totes les respostes són els que adoctrinen, no els que eduquen.
» Observa. Documenta les teves trobades. Fes fotos. Apunta.
» Equivoca’t. L’error és una invitació constant a la reflexió pedagògica
» Aprèn. Nota les històries que suren al teu voltant.
» Estima. No et mostris indiferent a les demandes dels teus alumnes.
» Gaudeix.